I/D/22 Barkoding DNA. Metoda laboratoryjna w praktyce szkolnej

Forma realizacji:
Warsztaty
Kategoria:
Przedmioty matematyczno-przyrodnicze
Etap eduakcyjny:
II etap (klasy IV-VIII), III etap (ponadpodstawowe)
Grupa docelowa:
nauczyciele biologii w szkole podstawowej i ponadpodstawowej
Status:
Uruchomione
Liczba miejsc:
1
Odpłatność:
Forma bezpłatna
Data rozpoczęcia:
2019-11-22
Opis:
W trakcie szkolenia zaprezentowana zostanie metoda izolacji DNA oraz podstawowe techniki PCR. Uczestnicy poznają w trakcie wykładów molekularne metody identyfikacji gatunków i barkoding DNA. Nauczyciele przećwiczą metodę laboratoryjną w praktyce i wykorzystają materiał badawczy oraz techniki badania DNA. Przedstawiona zostanie w postacie prezentacji multimedialnej analiza podstawy programowej kształcenia ogólnego i eksperyment laboratoryjny do zastosowania w pracy nauczyciela biologii.
Zakres:
Metody i techniki molekularne. Barkoding DNA i wykrywanie obcych gatunków inwazyjnych.Skuteczne programy ochrony bioróżnorodności w Polsce. Realizacja podstawy programowej kształcenia ogólnego. Metoda laboratoryjna w praktyce.
Termin i miejsce:
Liczba godzin: 15
Data rozpoczęcia: 2019-11-22
Data zakończenia: 2019-11-23
Adres: Wydział Nauk Ścisłych i Przyrodniczych Uniwersytetu Szczecińskiego Centrum Biologii Molekularnej i Biotechnologii ul. Wąska 13 Szczecin sale 21-35 parter
Sala: sale 21-35 parter
Opis organizacyjny szkolenia:
Warsztaty dwudniowe, odbędą się w godz. piątek 15.00–20.00 (22.11), sobota 9.00–18.00 (23.11)
Prowadzący:
Koordynator: Małgorzata Mirosława Majewska
Trener: Małgorzata Mirosława Majewska
Informacje dodatkowe:
Identyfikator formy: 2019/2020/I/D/22/2
Oferta: 2019/2020
Priorytet: III - Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych