I/A/34 Uczeń z autyzmem w placówce oświatowej. Interdyscyplinarne spojrzenie na zachowania trudne

Forma realizacji:
Szkolenie stacjonarne
Kategoria:
Kształcenie specjalne i edukacja włączająca
Etap eduakcyjny:
I etap (klasy I-III), II etap (klasy IV-VIII), III etap (ponadpodstawowe), Inny
Grupa docelowa:
Nauczyciele, pedagodzy pracujący z dziećmi/uczniami ze spektrum autyzmu.
Status:
Zakończone
Liczba miejsc:
20
Odpłatność:
Forma bezpłatna
Data rozpoczęcia:
2024-04-23, godz. 15:00
Opis:
Szkolenie rozpocznie się od omówienia pojęcia spektrum zaburzeń autystycznych. Następnie uczestnicy dowiedzą się o innych potencjalnych trudnościach rozwojowych, z którymi można pomylić zaburzenia spektrum autyzmu. W kolejnej części omówione zostaną konkretne zachowania uczniów oraz przybliżone zostaną wybrane metody pracy . Na koniec uczestnicy wypracują procedury dotyczące zachowania we wskazanych sytuacjach oraz poznają proces diagnostyczny w przypadku podejrzenia, że rozwój dziecka przebiega w sposób nieprawidłowy.
Zakres:
Pojęcie spektrum zaburzeń autyzmu. Charakterystyczne zachowania uczniów z autyzmem i zespołem Aspergera. Zasady organizacji przestrzeni w klasie i szkole. Metody i techniki pracy. Podstawowe założenia Stosowanej Analizy Zachowania.
Termin i miejsce:
Liczba godzin: 3
Data rozpoczęcia: 2024-04-23, godz. 15:00
Data zakończenia: 2024-04-23, godz. 18:00
Adres: Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, ul. Gen. J. Sowińskiego 68, Szczecin
Sala: 119
Opis organizacyjny szkolenia:
Szkolenie odbędzie się stacjonarnie w godz. 15.00–18.00.
Prowadzący:
Koordynator: Weronika Dwojakowska
Trener: Bartosz Rogojsza, Joanna Zuba-Pieróg, Karolina Lebiejko, Elżbieta Jadwisieńczak-Borowska
Informacje dodatkowe:
Identyfikator formy: 2023/2024/I/A/34/1
Oferta: 2023/2024
Priorytet: Brak