10.00 Otwarcie Konferencji
10.30–11.30 Wykład konwersatoryjny pt. ”Pełne SPEKTRUM MOŻLIWOŚCI:
innowacyjne strategie pracy z dziećmi neuroróżnorodnymi w domu i szkole” –
część 1
11.30–12.00 Przerwa kawowa
12.00–13.30 Wykład konwersatoryjny pt. ”Pełne SPEKTRUM MOŻLIWOŚCI:
innowacyjne strategie pracy z dziećmi neuroróżnorodnymi w domu i szkole” –
część 2
13.30–14.00 Dyskusja i zakończenie
Uczestnicy konferencji zdobędą wiedzę na temat praktycznego podejścia w
szkole i w domu do dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, poznają
metody udzielania wsparcia emocjonalnego dzieciom przeżywającym kryzysy
psychiczne oraz znaczenie budowania wspólnoty wsparcia pomiędzy rodzicami i
specjalistami z otoczenia dziecka.
Ramowy plan wykładu:
1. Wprowadzenie do ADHD i spektrum autyzmu (ZA)
• wyjaśnienie, czym się różnią, a gdzie się pokrywają.
• przegląd najnowszych badań i trendów dotyczących pracy z dziećmi neurotypowymi.
• praktyczne podejście w szkole i w domu
• zarządzanie zachowaniem i wsparcie emocjonalne
• efektywne po(MOCE) dla dzieci i dorosłych
2. Współpraca z rodzicami i specjalistami – budowanie wspólnoty wsparcia.
3. Umiejętności przyszłości: kluczowe kompetencje dla dzieci neuroróżnorodnych
• kształtowanie umiejętności adaptacyjnych i emocjonalnych
• jak rozwijać kreatywność i innowacyjność
• wsparcie samodzielności i przygotowanie do dorosłego życia