II/11 ADHD i Zespół Aspergera w drodze do przyszłości

Forma realizacji:
Konferencja stacjonarna
Kategoria:
Kształcenie specjalne i edukacja włączająca
Etap eduakcyjny:
I etap (klasy I-III), II etap (klasy IV-VIII), III etap (ponadpodstawowe)
Grupa docelowa:
Nauczyciele wszystkich etapów edukacyjnych.
Status:
Zakończone
Liczba miejsc:
14
Odpłatność:
Forma bezpłatna
Data rozpoczęcia:
2024-10-19, godz. 10:00
Opis:

10.00 Otwarcie Konferencji
10.30–11.30 Wykład konwersatoryjny pt. ”Pełne SPEKTRUM MOŻLIWOŚCI: innowacyjne strategie pracy z dziećmi neuroróżnorodnymi w domu i szkole” – część 1
11.30–12.00 Przerwa kawowa
12.00–13.30 Wykład konwersatoryjny pt. ”Pełne SPEKTRUM MOŻLIWOŚCI: innowacyjne strategie pracy z dziećmi neuroróżnorodnymi w domu i szkole” – część 2
13.30–14.00 Dyskusja i zakończenie


Uczestnicy konferencji zdobędą wiedzę na temat praktycznego podejścia w szkole i w domu do dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, poznają metody udzielania wsparcia emocjonalnego dzieciom przeżywającym kryzysy psychiczne oraz znaczenie budowania wspólnoty wsparcia pomiędzy rodzicami i specjalistami z otoczenia dziecka.

Ramowy plan wykładu:

1. Wprowadzenie do ADHD i spektrum autyzmu (ZA)

• wyjaśnienie, czym się różnią, a gdzie się pokrywają.

• przegląd najnowszych badań i trendów dotyczących pracy z dziećmi neurotypowymi.

• praktyczne podejście w szkole i w domu

• zarządzanie zachowaniem i wsparcie emocjonalne

• efektywne po(MOCE) dla dzieci i dorosłych

2. Współpraca z rodzicami i specjalistami – budowanie wspólnoty wsparcia.

3. Umiejętności przyszłości: kluczowe kompetencje dla dzieci neuroróżnorodnych

• kształtowanie umiejętności adaptacyjnych i emocjonalnych

• jak rozwijać kreatywność i innowacyjność

• wsparcie samodzielności i przygotowanie do dorosłego życia

Zakres:
Innowacyjne strategie pracy z dziećmi neuroróżnorodnymi w domu i szkole. Wprowadzenie do ADHD i spektrum autyzmu (ZA). Współpraca z rodzicami i specjalistami – budowanie wspólnoty wsparcia. Umiejętności przyszłości: kluczowe kompetencje dla dzieci neuroróżnorodnych.
Termin i miejsce:
Liczba godzin: 5
Data rozpoczęcia: 2024-10-19, godz. 10:00
Data zakończenia: 2024-10-19, godz. 14:00
Adres: Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, ul. Gen. J. Sowińskiego 68, Szczecin.
Sala: konferencyjna
Opis organizacyjny szkolenia:
Konferencja odbędzie się w formie stacjonarnej w godz. 10.00–14.00.
Prowadzący:
Koordynator: Natalia Cybort-Zioło
Trener: dr Natalia Kajka
Informacje dodatkowe:
Identyfikator formy: 2024/2025/II/11/1
Oferta: 2024/2025
Priorytet: II